Premiera Mercedesa klasy S w inteligentnym garażu…

Premiera Mercedesa klasy S w inteligentnym garażu…

Mercedes nie kryje aspiracji związanych z nową klasą S: najlepszy samochód świata. Czy rzeczywiście najlepszy? Będziecie mieli okazję przekonać się podczas tegorocznej edycji targów, na których zagości najnowsza flagowa limuzyna Mercedesa. Limuzyna nie tylko dla fana najbardziej zaawansowanych technologii. Niemniej, nie trudno kryć fascynacji ciekawymi rozwiązaniami. Oto co będziecie mogli poznać i zobaczyć.

To pierwszy na świecie samochód pozbawiony jakiejkolwiek żarówki. Samochód którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki. Ich rolę w całości przejęły diody LED. Po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED. Zależnie od wyposażenia, liczba ta uwzględnia:

  • przednie lampy, w każdej nawet 56 LED-ów
  • tylne lampy – do 35 diod w jednej plus 4 diody świateł przeciwmgłowych
  • wnętrze (wraz z nastrojowym oświetleniem) – około 300 diod LED

Widoczność poprawiają rozbudowane systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowe kamerze stereo oraz czujnikom radarowym Klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia i jeszcze lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze w porównaniu z dotychczasowymi Mercedesami.

Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN zauważy nierówności z pomocą kamery stereo, MAGIC BODY CONTROL natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze.

Dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze TFT w formacie 8:3 mają przekątne o długości 30,7 cm (12,3 cali) i stanowią centrum informacyjne nowej Klasy S. Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i komfortu.

Polecenia głosowe rozpoznawane za pomocą LINGUATRONIC via Speech Dialog System pozwalają na dyktowanie adresów ciągiem; głosowo sterować można także telefonem i systemem audio. Nowością jest opcjonalne odczytywanie treści SMS-ów oraz e-maili.

Jako pierwsza na świecie, nowa Klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym, stanowiącym element pakietu AIR-BALANCE. Zapewnia on indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Do wyboru są cztery zapachy o regulowanej intensywności. Każdy z nich jest łagodny i szybko się rozprzestrzenia.

Po raz pierwszy na świecie dostępna jest funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni. Specjaliści Mercedes-Benz opracowali unikalne programy masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym dwa z funkcją podgrzewania. Mogą z nich korzystać także pasażerowie tylnych siedzeń.

Pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort – po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie. W porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas znacznie przyspiesza to ochłodzenie tapicerki. Cztery wentylatory w siedziskach i dwa w oparciach w połączeniu z perforowaną skórą zapewniają jednolitą wilgotność powietrza tam, gdzie ciało kierowcy lub pasażera styka się z powierzchnią fotela. Do wyboru są trzy prędkości nadmuchu.

Najnowsza Klasa S jako pierwsza limuzyna jest także standardowo wyposażona w unikalny system Frontbass – zabudowane w ścianie grodziowej nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 l przestrzeni w belce poprzecznej i podłużnicach jako komorę rezonansową.

Nowe funkcje PRE-SAFE® mogą pomóc uniknąć potrącenia pieszego i uderzenia przodem w inny pojazd w ruchu miejskim, ograniczyć skutki uderzenia w tył auta i zwiększyć ochronę zapewnianą przez pasy bezpieczeństwa.

Po raz pierwszy nowy Night View Assist Plus jest w stanie wykryć nie tylko przechodniów znajdujących się w niebezpiecznej odległości przed samochodem, ale także zwierzęta. Trzecia generacja systemu automatycznie przełącza widok na panelu zegarów z prędkościomierza na krystalicznie czysty obraz nocnego podglądu w celu ostrzeżenia kierowcy przed niebezpieczeństwami na nieoświetlonym obszarze (w ciemności, podczas jazdy z prędkością ponad 60 km/h). Sylwetki wykrytych przechodniów i zwierząt są odpowiednio oznaczone.

Kamera stereo umieszczona za przednią szybą w pobliżu lusterka wstecznego (kąt widzenia: 45 st.), podobnie jak stosowana wcześniej kamera Multi-Purpose Camera (MPC). Kamera może wykrywać obiekty – pojazdy i przechodniów – przecinające tor ruchu samochodu i obliczać ich drogę. Zastosowana tu po raz pierwszy technologia „6D-Vision” zapewnia trójwymiarowy widok w odległości około 50 metrów przed autem i może monitorować sytuację z wyprzedzeniem nawet do 500 metrów.

Zadaniem Active Parking Assist jest automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe poprzez aktywne sterowanie układu kierowniczego i hamulcowego. To zaawansowana wersja oferowanego wcześniej systemu PARKTRONIC wraz z funkcją Parking Guidance. Jego nowe wcielenie jest zdolne automatycznie wyjechać z miejsca parkingowego. Active Parking Assist samodzielnie obraca kierownicę i hamuje, wskazując kierowcy działania niezbędne do właściwego zaparkowania, takie jak zwolnienie hamulca ręcznego, wciśnięcie dźwigni zmiany biegów oraz łagodne wciskanie pedału gazu w celu zajęcia lub opuszczenia miejsca.

Układ Crosswind Assist wspomaga kierowcę, ograniczając wpływ silnych podmuchów wiatru na stabilność samochodu. W samochodach bez systemu ABC efekt ten uzyskuje się poprzez przyhamowanie kół z jednej strony auta z wykorzystaniem ESP® i ADAPTIVE BRAKE, z którego korzystają także asystenci Active Lane Keeping Assist/Blind Spot Assist. W modelach z zawieszeniem ABC stabilizacja odbywa się dzięki kierunkowym zmianom obciążenia kół poprzez regulację amortyzatorów ABC.

Nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound system oferuje niezrównaną jakość odsłuchu za sprawą 24 głośników i 24 osobnych kanałów wzmacniacza o łącznej mocy 1540 watów. Korzystając z tzw. ustawień VIP, jakość dźwięku można zoptymalizować dla dowolnego fotela.

Od chwili premiery poprzedniej generacji Klasy S (typoszereg 221) we wrześniu 2005 roku do nabywców trafiło ponad 500 tys. sztuk modelu – więcej niż w przypadku poprzednika (typoszereg 220).

Od początku lat 50., od debiutu „220”, która dała początek historii Klasy S, Mercedes-Benz wyprodukował już ponad 3,5 mln egzemplarzy kolejnych generacji modelu.

Komentarze

Kochamy komentarze
Brak komentarzy / Możesz być pierwszy - Skomentuj!

Twoje dane będą bezpieczne! Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim. Wymagane pola oznaczone jako *